Algemene voorwaarden

Veilig winkelen bij Wallribbon.be. Lees meer over onze aankoopvoorwaarden.

AANKOOPVOORWAARDEN

Deze aankoopvoorwaarden gelden als overeenkomst tussen u als consument (“u”) en Wallribbon (“Wallribbon”), org.nr. 556120-7837, met adres Vävstolsgatan 1, 28947 Glimåkra, e-mail: info@wallribbon.com, bij het bestellen van producten van www.wallribbon.com (“de Website”).

  1. ALGEMEEN

1.1 Om een bestelling op de website te kunnen voltooien, moet u verklaren dat u ouder bent dan 18 jaar. Wallribbon mag, volgens Zweeds recht, geen creditcardbetalingen accepteren van personen onder de 18 jaar. Wallribbon behoudt zich het recht voor om, in individuele gevallen, uw bestelling te weigeren of te wijzigen (bijvoorbeeld als Wallribbon fraude vermoedt, u valse persoonlijke informatie hebt verstrekt en/of in gebreke bent met de betaling van een factuur). De website en alle content zijn eigendom van Wallribbon of zijn licentiehouders. De content wordt beschermd door onder meer wetgeving inzake intellectueel eigendom en marketing. Dit betekent dat handelsmerken, handelsnamen, productnamen, afbeeldingen, grafische inhoud, ontwerp, lay-out en informatieproducten, diensten en andere content niet mogen worden gekopieerd of gebruikt zonder schriftelijke toestemming van Wallribbon.

1.2 U verklaart dat alle door u verstrekte informatie correct is.

  1. BESTELLING EN AANVAARDING VAN DE AANKOOPVOORWAARDEN

2.1 Door in de digitale kassa van Wallribbon (“Afrekenen”) op “Ik ga akkoord met de aankoopvoorwaarden” te klikken, accepteert u deze aankoopvoorwaarden voor het bestellen van onze producten. U bevestigt de bestelling van de producten die u in het winkelmandje hebt geplaatst door op de knop “Aankoop bevestigen” te klikken.

2.2 Wallribbon zal uw bestelling pas goedkeuren als de betaling is verricht en goedgekeurd door het kaartbetalingsbedrijf of als Billmate/Klarna AB (“Klarna”, “Billmate”) uw krediet heeft goedgekeurd. Wallribbon behoudt zich het recht voor om niet altijd alle betaalmethoden aan te bieden.

2.3 Nadat u de aankoop hebt bevestigd, stuurt Wallribbon een orderbevestiging met de details van de aankoop naar het e-mailadres dat u bij het afrekenen hebt opgegeven. Het is daarom belangrijk dat u de juiste informatie invoert wanneer u een bestelling plaatst. Wallribbon raadt u aan de orderbevestiging te bewaren om eventueel contact met onze klantenservice te vergemakkelijken. De orderbevestiging is tevens uw bewijs dat u uw aankoop hebt afgerond. Als u binnen 24 uur geen orderbevestiging hebt ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice van Wallribbon, info@wallribbon.com, om uw aankoop te bevestigen.

  1. PERSOONSGEGEVENS

3.1 Wallribbon vindt uw privacy en veiligheid belangrijk. Wanneer u op de website winkelt, slaan wij sommige van uw persoonsgegevens op om u in staat te stellen uw aankoop te voltooien. U hebt het recht om toegang te vragen tot de informatie die wij over u bewaren en als de informatie onjuist is, kunt u deze laten wijzigen of verwijderen. Wallribbon kan ook cookies gebruiken om uw gebruikerservaring op de website te verbeteren. Lees ons Privacybeleid voor meer informatie over hoe wij persoonsgegevens en cookies verwerken.

  1. DE PRODUCTEN VAN WALLRIBBON

4.1 Wallribbon verkoopt en produceert op bestelling: wandpanelen, ribpanelen en accessoires met de eigenschappen en in de mate zoals aangegeven in de productbeschrijvingen op onze website. Alle afbeeldingen op de website dienen uitsluitend ter illustratie. Dergelijke illustraties kunnen niet garanderen dat de door u ontvangen producten het exacte uiterlijk, de functie of de herkomst ervan weergeven. Wallribbon vervaardigt ook producten van natuurlijke materialen zoals houtfineer, geschilderde ribben enz., die na verloop van tijd door oxidatie en/of normaal gebruik van uiterlijk kunnen veranderen en/of gepatineerd kunnen lijken. Dit is een natuurlijk proces van natuurlijke materialen en geen reden tot reclamatie. Wallribbon zal u hierover, voor zover mogelijk, informeren in zijn productbeschrijvingen. Als u het gevoel hebt dat er informatie ontbreekt, raden wij u aan contact op te nemen met onze klantenservice voordat u doorgaat met uw aankoop.

  1. PRIJZEN

5.1 Alle prijzen voor de op de website vermelde producten worden weergegeven in de valuta van uw keuze en, indien van toepassing, inclusief het btw-tarief voor het land waarvoor de bon wordt afgegeven binnen de EU. Btw is niet inbegrepen in onze prijzen voor klanten buiten de EU. Bestellingen naar landen buiten de EU kunnen onderworpen zijn aan plaatselijke btw, invoerrechten en/of belastingen die worden geheven wanneer uw pakket uw land bereikt. U bent verantwoordelijk voor de betaling van deze invoerrechten en belastingen. Wallribbon heeft geen invloed op deze kosten en aangezien deze kosten per land verschillen, kan Wallribbon deze kosten niet vooraf aangeven. Neem voor meer informatie contact op met uw plaatselijke douanekantoor. De prijs is exclusief betalings- en verzendkosten, die apart worden toegevoegd.

5.2 Wallribbon behoudt zich het recht voor de prijzen op de website te allen tijde te wijzigen en de prijzen na eventuele fouten te corrigeren.

5.3 De prijzen kunnen variëren afhankelijk van het land waar u bestelt. De uiteindelijke prijs van de producten wordt aangegeven bij het afrekenen.

5.4 De prijs voor het verzenden van producten is afhankelijk van de grootte, het gewicht en de bestemming van de producten. Bij het afrekenen wordt de totale prijs van de producten en de verzendkosten aangegeven.

5.5 Houd er rekening mee dat het wijzigen van het land van levering gevolgen kan hebben voor de verzendkosten.

  1. BETALING

6.1 Wallribbon maakt voor de verwerking van betalingen gebruik van een derde partij. Zodra u op “Aankoop bevestigen” hebt geklikt, wordt uw betaling verwerkt door onze externe betalingsdienstaanbieder, waar u uw betaling kunt voltooien. Door een betaalmethode te selecteren, verklaart u dat u begrijpt en ermee instemt dat de voorwaarden van de externe betalingsdienstaanbieder van Wallribbon op uw betaling van toepassing zijn. U vindt deze voorwaarden bij het afrekenen voordat u uw bestelling plaatst.

6.2 U begrijpt en stemt ermee in dat de voorwaarden van de toepasselijke derde aanbieder van betalingsoplossingen de voorwaarden zijn die volledig van toepassing zijn op uw betaling aan Wallribbon. Mocht er zich een probleem voordoen met een betaling, dan is Wallribbon hiervoor niet verantwoordelijk, maar wordt u verwezen naar de betreffende betalingsprovider.

6.3 Wallribbon behoudt zich het recht voor een bestelling te weigeren indien een betaling op factuur of een andere door u gekozen betaalmethode niet wordt geaccepteerd. Wallribbon behoudt zich het recht voor om niet altijd alle betaalmethoden aan te bieden, alsmede om de betaalmethode te wijzigen indien om welke reden dan ook uw betaalkeuze op het moment van aankoop niet werkt.

6.4 Wallribbon bewaart of verwerkt geen bank- of creditcardnummers op de website, noch andere door u aan de betalingsprovider verstrekte informatie.

6.5 Wallribbon behoudt zich het recht voor een aankoop te annuleren bij het vermoeden van fraude.

  1. LEVERINGSVOORWAARDEN

7.1 Wij bieden verschillende verzendmethoden en leveringsvoorwaarden, afhankelijk van het product, het verzendgewicht en waar ter wereld u zich bevindt. De keuzes die u kunt maken worden getoond bij het afrekenen op het moment dat u moet betalen.

7.2 Verzendmethoden – Servicepunt of terminal van een transportbedrijf

7.2.1 Wallribbon biedt u de mogelijkheid om monsters, lijm, olie en schroeven af te halen bij uw servicepunt of de terminal van het transportbedrijf. Dit servicepunt kan een levensmiddelen- en een tabakswinkel zijn. Wanneer uw bestelling panelen, lijsten of LED-verlichting omvat, wordt u meestal thuisbezorging aangeboden; in sommige gevallen kan ook de terminal van het transportbedrijf als afleverpunt worden aangeboden, afhankelijk van de omvang van de bestelling en het land.

7.2.2 Indien producten niet worden afgehaald, worden ze teruggestuurd naar Wallribbon. Voor niet-afgehaalde producten zal Wallribbon u de kosten in verband met de retourzending in rekening brengen. Deze kosten bestaan uit retourvracht en de kosten voor de opslag van producten in een magazijn voordat zij kunnen worden teruggezonden. De opslagkosten bedragen 295 SEK/dag voor grotere bestellingen die op pallets of gelijkwaardige ladingdragers worden geleverd. Voor kleinere zendingen bedragen de opslagkosten 30 SEK/dag/verpakking (bijvoorbeeld kleine artikelen zoals monsters en schroeven). Als het in uw geval meer dan één pakket betreft, zullen de kosten hoger zijn dan 30 SEK/dag.

7.3 Verzendmethoden – Thuisbezorging

7.3.1 Wallribbon biedt u de mogelijkheid om uw bestelling thuis te laten bezorgen. Dit betekent tot aan de buitendeur als u in een appartement woont en tot aan de erfgrens als u een ander type woning hebt. “Tot aan” betekent zo dicht mogelijk bij uw buitendeur of erfgrens als een vrachtwagen kan komen.

7.4 Levertijden

7.4.1 Voorraadproducten zoals ribpanelen, wandpanelen, monsters, afsluitlijsten, schroeven, lijm, LED-verlichting worden binnen 2-7 werkdagen verzonden.

7.4.2 Voor op maat gemaakte producten, zoals gezaagde ribpanelen en wandpanelen op hoogte, komen daar ongeveer 2 werkdagen bij.

7.4.3 Voor sommige producten, als vermeld op de website, geldt een levertijd van 5-6 weken.

7.4.4 Onvoorziene problemen of vertragingen bij de vervaardiging van uw producten kunnen van invloed zijn op de levertijd. Daarnaast kunnen vakantieperiodes tot langere levertijden leiden dan op de website wordt vermeld. Wallribbon zal zijn best doen om u hierover te informeren en u op de hoogte te houden van eventuele vertragingen met betrekking tot uw levering.

7.4.5 Indien voorraadproducten en speciale bestellingen deel uitmaken van dezelfde levering, geldt de langere levertijd.

7.4.6 De levertijd van uw producten moet altijd worden beschouwd als een indicatie, die aangeeft wanneer uw bestelling af fabriek wordt geleverd. Wallribbon kan u geen exacte leverdatum voor uw bestelling geven.

7.4.7 Houd er rekening mee dat het wijzigen van het land van levering de geschatte levertijd kan beïnvloeden.

7.5 Transportschade

7.5.1 Bij ontvangst van uw levering van Wallribbon dient u als klant direct de verpakking en/of het product te onderzoeken en te controleren op eventuele beschadigingen. Indien er transportschade aan de verpakking en/of het product wordt geconstateerd, dient dit op het vervoersdocument van de leverancier/het afleverpunt te worden aangetekend.

7.5.2 In geval van levering aan huis moet eventuele transportschade aan de verpakking en/of het product op het vervoersdocument worden aangetekend voordat de leverancier de locatie verlaat.

7.5.3 Eventuele transportschade aan de verpakking of het product moet worden gedocumenteerd met foto’s, met en zonder verpakking, en binnen 5 dagen na levering aan de leverancier worden meegedeeld.

7.5.4 De aansprakelijkheid van Wallribbon jegens u voor enig verlies of schade in verband met uw bestelling via de website is beperkt tot het totale bedrag van uw bestelling. Wallribbon is niet aansprakelijk voor indirecte schade.

7.6 Betalingscapaciteit van de klant

7.6.1 Indien Wallribbon reden heeft om aan uw betalingscapaciteit te twijfelen, behoudt Wallribbon zich het recht voor om de levering tegen te houden zonder verplicht te zijn om de levering uit te voeren voordat de volledige betaling van de bestelling door Wallribbon is ontvangen, of totdat anderszins is overeengekomen.

  1. KLACHTEN

8.1 Indien u vanwege een mankement een klacht wilt indienen over een product, kunt u dit per e-mail aan ons doorgeven: info@wallribbon.com.

8.2 Bij een klacht is de koper verantwoordelijk voor alle retourverzendkosten. Voordat u het product verstuurt, moet u ervoor zorgen dat de klantenservice van Wallribbon bericht over uw zaak heeft ontvangen en deze heeft goedgekeurd.

8.3 In geval van een retourzending wegens een klacht bent u verantwoordelijk voor het zodanig verpakken van het product dat het tijdens het vervoer niet wordt beschadigd.

  1. VERTRAGING

9.1 Indien de levering is vertraagd ten opzichte van hetgeen is toegezegd, vergoedt Wallribbon geen kosten voor derving van arbeidsinkomsten of voor ingeschakelde externe installatiehulp. Wallribbon aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade veroorzaakt door overschrijding van een opgegeven levertijd.

  1. HERROEPINGSRECHT

10.1 Consumenten in de EU en de EER hebben een herroepingsrecht van 14 dagen voor online gekochte goederen vanaf de dag dat de goederen aan de klant zijn geleverd. Dit betekent dat u als klant binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen aan Wallribbon moet melden dat u afziet van uw aankoop. U kunt dit doen door ons een e-mail te sturen via info@wallribbon.com en duidelijk te vermelden dat u afziet van uw aankoop, of door gebruik te maken van het standaarddocument voor de uitoefening van het herroepingsrecht dat is opgesteld door de Zweedse Autoriteit Consumenten & Markt. Klik hier.

Let op: Wallribbon vergoedt alleen de gekochte producten en niet de kosten voor verzending, transport en/of betalings- of andere kosten. Let op: dit herroepingsrecht geldt alleen voor consumenten en voor aankopen uit het reguliere assortiment. Dit betekent dat het herroepingsrecht niet geldt voor de aankoop van een product dat volgens een unieke specificatie van de klant is vervaardigd, bijvoorbeeld voor een bestelling met zaagsneden.

10.2 Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat Wallribbon uw bericht van herroeping heeft ontvangen, worden terugbetaald. Wallribbon kan de betaling vasthouden totdat wij de goederen hebben ontvangen, of totdat u hebt aangetoond dat de goederen aan ons zijn geretourneerd. Terugbetaling vindt plaats op dezelfde wijze als waarop u de betaling hebt gedaan, tenzij anders is overeengekomen of als er zich een probleem voordoet.

10.3 In geval van retournering is de koper verplicht Wallribbon de eventuele waardevermindering te vergoeden die het gevolg is van het onderzoek van het product, indien het onderzoek uitgebreider was dan noodzakelijk. De koper heeft echter het recht de staat van het product bij levering te controleren.

10.4 De koper is verantwoordelijk voor alle retourverzendkosten bij het uitoefenen van het herroepingsrecht.

Denk eraan: Houd er rekening mee dat de retourverzendkosten bij het uitoefenen van het herroepingsrecht waarschijnlijk hoger zijn dan de kosten die u hebt betaald om de goederen in huis te krijgen. De kosten voor incidentele vrachtdiensten zijn namelijk aanzienlijk hoger dan voor grote vrachtvolumes. Mocht er tijdens een dergelijke retourzending schade ontstaan, dan dient u schadevergoeding te eisen van het transportbedrijf waarvan u gebruikmaakt. Informeer daarom naar de verzekeringsvoorwaarden van het transportbedrijf dat u gebruikt, zodat u weet dat u bij schade een volledige vergoeding ontvangt.

Aangezien al onze bestellingen uniek zijn, kunnen wij geen schema van retourkosten geven. Als u vragen hebt over de mogelijke kosten van retourzending, neem dan contact op met de klantenservice van Wallribbon, info@wallribbon.com, die zijn best zal doen om u een schatting te geven van de retourverzendkosten.

10.5 De koper is ervoor verantwoordelijk dat het product in onberispelijke staat wordt geretourneerd. Het product moet goed verpakt worden teruggestuurd in dezelfde verpakking als waarin het werd geleverd of in een gelijkwaardige verpakking (maximaal één pakket). In geval van een retourzending bij de uitoefening van het herroepingsrecht bent u verantwoordelijk voor het zodanig verpakken van het product dat het tijdens het vervoer niet wordt beschadigd.

10.6 Wallribbon behoudt zich het recht voor een retourzending te weigeren indien aan een van de bovenstaande voorwaarden niet is voldaan.

Retouradres: Vittarydsverken, Sture Steens väg 9, 341 55 Vittaryd

  1. GARANTIE

11.1 5 jaar garantie op materiaal- en fabricagefouten.

11.2 Wallribbon streeft steeds naar de hoogste kwaliteit, maar garandeert niet dat de kwaliteit, geschiktheid of het gebruik van de producten aan uw verwachtingen voldoet.

11.3 De producten van Wallribbon vallen onder de verantwoordelijkheid van Wallribbon totdat zij het afleveradres hebben bereikt.

  1. BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID

12.1 Wallribbon is niet aansprakelijk voor schade en eventuele kosten in verband met de installatie en het gebruik van de producten van Wallribbon.

12.2 Wallribbon is niet aansprakelijk voor schade en eventuele kosten die ontstaan als gevolg van drukfouten of verouderde informatie op de website.

12.3 Met een verwijzing naar paragraaf 6 bent u zich ervan bewust dat de voorwaarden van de toepasselijke derde aanbieder van betalingsoplossingen de voorwaarden zijn die volledig van toepassing zijn op uw betaling aan Wallribbon. Mocht er zich een probleem voordoen met een betaling, dan is Wallribbon hiervoor niet verantwoordelijk, maar wordt u verwezen naar de betreffende betalingsprovider.

  1. OVERMACHT

13.1 In geval van oorlog, staking, oproer, rampen, sterke prijswijzigingen op de wereldmarkt, uitval van elektrische communicatie, telecommunicatie, dataverbindingen of andere communicatiemiddelen, alsmede gebrekkige of niet-levering van goederen door onderaannemers, en vergelijkbare gebeurtenissen die buiten de controle en voorzienbaarheid van Wallribbon liggen, is Wallribbon bij overmacht ontheven van zijn verplichtingen tot nakoming van deze aankoopvoorwaarden. Als dit gebeurt, zal Wallribbon proberen u hiervan op de hoogte te stellen.

  1. TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLENBESLECHTING

14.1 Deze voorwaarden vallen onder Zweeds recht en zijn in overeenstemming daarmee opgesteld. Voor zover wettelijk toegestaan zullen geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze voorwaarden of uw gebruik van de dienst volgens Zweeds recht worden beslecht door een Zweedse rechtbank, behalve in die gevallen waarin Wallribbon vrijwillig kiest voor gerechtelijke stappen tegen de klant of gebruiker in het land waar deze is gevestigd.

14.2 Alle geschillen over de totstandkoming, interpretatie of toepassing van deze voorwaarden of andere relaties tussen u als klant en Wallribbon zullen definitief worden beslecht door een algemene rechtbank met in eerste aanleg de rechtbank te Stockholm.

  1. WIJZIGING VAN DE VOORWAARDEN

15.1 Wallribbon behoudt zich het recht voor te allen tijde wijzigingen aan te brengen in deze voorwaarden. Indien Wallribbon wijzigingen aanbrengt in deze voorwaarden, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen door de wijzigingen op de website te plaatsen. Wijzigingen in de voorwaarden zijn van toepassing vanaf het moment dat u de voorwaarden accepteert (op het moment van aankoop of bezoek aan de website), of 30 dagen nadat wij u op de hoogte hebben gesteld van de wijzigingen. Wallribbon adviseert u om de website regelmatig te raadplegen om op de hoogte te blijven van eventuele wijzigingen in de voorwaarden.

  1. ONGELDIGHEID

16.1 Indien de bevoegde rechtbank, autoriteit of het arbitragepanel bepaalt dat een bepaling in deze voorwaarden ongeldig of onuitvoerbaar is, blijven die bepaling en alle andere bepalingen van kracht en uitvoerbaar voor zover dat door de toepasselijke wetgeving wordt toegestaan. De bepalingen die ongeldig of onuitvoerbaar worden verklaard, zullen worden vervangen door relevante juridische richtsnoeren en adviezen.

 

Wettelijke naam:

Glimåkra of Sweden AB
BOX 125
Vävstolsgatan 1
28947 Glimåkra
Zweden

556120-7837

Winkelwagen
Scroll naar boven